TJUGOETT

Strax före sex den morgonen smyger jag ner och bäddar i baksätet. Detta kan omöjligen inledas med en tågresa.  Fem minuter senare bär Tore och jag ned Gurun.

- Men hur ska vi få in honom i själva postlokalen sedan?

- Jag vet inte riktigt.

Det är mörkt och kallt, försiktigt stuvar vi in honom i baksätet. Jag brer en filt över och stänger tyst dörren.

- Där ligger han nog bra.

Vi böjer oss fram och tittar in i den mörka bilen.

- Det ser faktiskt rätt mysigt ut.

- Nu kör vi Tore.

Vi hoppar in i framsätet och skruvar oss tillrätta. Jag startar bilen och slår på lyset.

- Finns det värme?

- Vi ska se.

Jag vrider över reglaget på rött och drar på för fullt. Några sekunder och varm luft strömmar ut. Jag sträcker mig fram och plockar radion ur handsfacket.

- P1?

- Absolut.

En diskussion om integration är redan igång, när som helst kommer det att bli nyheter. Jag backar ut och svänger runt, blinkar höger och tar sikte på Malmö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0